сряда, 1 декември 2010 г.

По следите на идеалния мъж

Снимка: Минко Чернев
Популярната култура винаги е тиражирала идеята, че мъжете и жените са различни. Вечната война между половете датира откакто свят светува. Според културата, изучаваща половете, мъжете и жените са като двата полюса на магнита-коренно противоречиви. Анализи на резулатати от проучвания показват, обаче, че в 98% от случаите мъжете и жените действат по един и същ начин.

Висок, строен, със светла коса и сини очи... да това е идеалният мъж, който можем да видим в бляскавата му светлина, единственно, по кориците на модните списания.
На практика обаче, се оказва, че 80% от жените не преследват мъж отговарящ на тези описания. Наложеният стереотип, че жените предпочитат богати и изискани мъже с фигура на манекени или футболист, не е съвсем правилен. 

Лъскавата кола, дълбокият портфейл не са определящите критерии сред младите жени при избора им на половинка. Основната част от жените търсят романтиката в един мъж и доброто му отношение. В нашата народопсихология се носят митове,че българският мъж е простак, държи се като дивак, селянин. А дали жените не харесват точно този див порив и инстинкт..? В шоу бизнеса се наложи схемата-фуболист и чалга певица, бизнесмен и манекенка... И въпреки това има хиляди доказателства, които биха разбили този стереотип.

Ето какво търсят младите момичета в един мъж:
Добиана Андонова- студентка, първи курс, специалност ,,Социология”, УНСС
„За мен идеалният мъж, трябва да е висок, да притежава чувство за хумор, да е мил и да се грижи за мен. Не е важно да е красив, по-ценно е да има чар(не само външно привличане, но и вътрешно), а всичко останало е от само себе си. Аз лично не избирам половинката си според дълбочината на джоба. За да се чувствам аз добре, той трябва да прави така, че аз да съм една частица от него, да ме уважава, да е романтичен. 

Повечето от днешните мъже не са много романтични. Обърна се представата- жените станаха мъже в стремежа си да бъдат силни- обратно мъжете се превърнаха в жени...Мисля, че една жена трудно би отключила романтиката в мъжа, ако той я няма заложена. На сила нещата никога не се получават. Човек не се жени за едни сини очи, така че аз опровергавам наложения модел за перфектния мъж със сини очи. Водещ в една връзка трябва да бъде мъжът, но както се казва- мъжът е главата, жената-шията, така, че трябва взаймно да се допълват нещата.”

Мария Стоянова-мениджър
„Има наложено мнение, че мъжете умират за руси девойки. Както се казва- „русо гладно нема”. Да, обаче не е съвсем така- разговаряла съм с доста мъже и те твърдят, че „да” русото се забелязва отдалеч, обаче търсят доста други неща в една жена пред цвета на косата. Така е предполагам и с нас жените- какво като се говори,че манекенките избират мъжа си по джоба- да не би всички да сме манекенки?

Не е така, аз и повечето жени търсим спокойствие, разбиране от другата страна. Мъжът трудно озрява- имам такива наблюдения. Всичко зависи и от жената- как тя ще го предразположи. Лично аз си падам по здравите, корави мъже- с тях чувствам сигурност. Не знам, слабичките не ме привличат. Ценя много джентълменството-първата среща ми дава възможност да си направя заключения за това.

Макар,че един мъж трудно можеш да го познаеш още от първият път, но все пак придобиваш някаква представа. Никога не съм гледала колата му- возили са ме и в джипове, и в по обикновени коли... Извинявайте, любовта не е скорост, не се измерва с това кой по лъскава кола има. Обичам мъжа до мен да ме ласкае, ако трябва дори и да ме лъже, стига да го прави добре! Рецепта няма, нямам готов модел за мъж, нещата си идват от самосебе си!”

Яница Мринова

Няма коментари:

Публикуване на коментар