сряда, 15 декември 2010 г.

Дядо Коледа- вечният дилър на Кока-Кола


Идва Коледа, а с нея- Дядо Коледа, а с него- поредната рекламна кампания на Кока-Кола. Така е от толкова време, че вече не си спомням този старец подаръци ли носеше или продаваше газирани напитки. Но не присвояването на герой от песничка е проблемът, нито екплоатирането на семейни ценности и идеята за щастието за рекламирането на продуктите на компанията. По-скоро използването на образи, които водят до популяризирането на газираната напитка сред децата. Образ, който без съмнение Дядо Коледа е.


В реклами сме виждали и деца, които определено са под 12-годишна възраст, въпреки че „уж” политиката на компанията е да избягва показването на подрастващи до тази възраст в клиповете си. Това трябва да е така, защото високата концентрация на кофеин и фруктозо- глюкозен сироп в колата са опасни за децата. Също така газираните напитки увеличават риска от наднормено тегло при подрастващите с 60% и същевременно заместват други важни течности като млякото и натуралните сокове. Въпреки всичко това, маркетинговият мениджър на Кока-Кола за България не вижда етичен проблем, защото, както сам казва: „Винаги, когато има деца в рекламите, те са под родителски контрол”.

Минко Чернев
Снимка: www.libvar.bg

Няма коментари:

Публикуване на коментар